Dochodzenie Boeinga Starlinera skupia się teraz na wilgoci w paliwie

rakieta kosmiczna
Boeing musiał odwołać misję CST100 Starliner OFT2 na początku sierpnia, zaledwie kilka godzin przed planowanym startem.

Problem polegał na tym, że 13 zaworów sterujących steru strumieniowego, które utknęły w pozycji wyłączonej, nie działało. Boeing próbował naprawić problem w wyrzutni, ale pocisk został ostatecznie usunięty, aby można go było rozmontować w celu zbadania.

Boeing potwierdził, że opóźnienie rozruchu z Sticky Valve przedłuży się do przyszłego roku. Boeing rzucił również trochę światła na proces testowania. W miarę kontynuowania badań nad tym, co spowodowało zablokowanie zaworów w pozycji zamkniętej, skupiono się teraz na wilgoci i tlenkach azotu w propelencie tetratlenku azotu (NTO), które powodują korozję zaworu.

Boeing uważa, że ​​propelent czterotlenek azotu, który dostał się do zaworu, reagował z wilgocią, tworząc tlenek azotu, powodując korozję zaworu. Urzędnicy Boeinga twierdzą, że opracowali obszerny schemat blokowy i zbadali wszystkie możliwości, które mogą powodować problem z zablokowanym zaworem. Obecnie przekraczasz 75 procent tego wzorca i nadal klikasz pola.

NASA współpracuje z Boeingiem nad badaniami i Aerojet Rocketdyne. Ta ostatnia firma dostarczyła system napędowy dla Starlinera. Marotta produkuje omawiane zawory i jest również zaangażowana w badania. Boeing usunął kilka zaworów ze statku kosmicznego do analizy, które są wysyłane do Centrum Lotów Kosmicznych Marshalla w celu dalszych skanów i testów CT.

Wielką tajemnicą jest to, dlaczego korozja wystąpiła na tym statku kosmicznym, ale nie została zauważona podczas pierwszego bezzałogowego lotu testowego ani innych testów naziemnych. Boeing zauważa, że ​​zawory mają te same numery jednostek i części, które są używane w module gorącego ognia i innych testach. W zaworach nie wprowadzono żadnych zmian. Boeing bada, jak długo paliwo znajdowało się w zbiorniku statku kosmicznego przed startem i jak wilgoć mogła przyczynić się do jej powstawania. Oczywiste jest, że poprzednie testy kwalifikacyjne środowiskowe przeprowadzone na tym samym statku kosmicznym nie były przyczyną lepkich zaworów.

Dodaj komentarz