Jeśli którejś z Was znudziło się bieganie, pływanie, czy żmudne ćwiczenie pilatesu, to jest coś nowego. W wielkich miastach znane od jakiegoś czasu, ale w mniejszych dopiero się pojawia – ćwiczenia body pump, czyli fitness ze sztangą. Brzmi groźnie? Nic bardziej mylnego! To fajne ćwiczenia siłowe dla kobiet i osób początkujących – z instruktorem, przy muzyce, ćwiczenia, dzięki którym można być sprawnym i szczupłym.

Jak wygląda trening body pump?

Trening body pump polega na wyciskaniu sztangi, ale w miarę lekkiej i przy rytmicznej muzyce. Ruchy są tak układane przez choreografów, by wzmacniać wszystkie mięśnie i kształtować każdą partię ciała. Szczególnie chodzi o uda, pośladki, ramiona i barki. Dzięki godzinie ćwiczeń można spalić od 400 do nawet 800 kcal.

Efekty regularnych ćwiczeń to:

  • utrata kilogramów
  • zwiększenie siły mięśni
  • poprawa wydolności oddechowej
  • wzmocnienie stawów i kości
  • poprawa postawy
  • zwiększenie koordynacji ruchów
  • wzrost energii, ogólna poprawa nastroju.

Zajęcia trwają godzinę, a każdy uczestnik ma sztangę z talerzami o wadze od 1,25 go 5 kg, w zależności o d indywidualnego poziomu zaawansowania. Na początku jednak można ćwiczyć z samym gryfem, który ma antypoślizgową powłokę, można także wykorzystywać ciężarki oraz talerze z uchwytami. Każda z piosenek lecących w tle, a jest ich zwykle ok. 8, mobilizuje do ćwiczenia innej grupy mięśniowej. Jedna choreografia zmienia się co trzy miesiące, aby grupa opanowała dobrze ćwiczenia i weszła na wyższy poziom, bo zdobyciu doświadczenia.

Główne ćwiczenia body pump:

  • przysiady ze sztangą na mięśnie ud i pośladków,
  • wiosłowanie sztangą na mięśnie grzbietu, mięsień czworoboczny i równoległoboczny,
  • wyciskanie sztangi w leżeniu na mięśnie piersiowe i naramienne,
  • zginanie ramion ze sztangą na mięśnie dwugłowe ramion,
  • wyciskanie francuskie na mięśnie trójgłowe ramion,
  • martwy ciąg na mięśnie grzbietu, ud i pośladków.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *